Hjem › Forum › Kurs og læring › Redning og spesialiteter Diskusjon › Bør jeg ta redningskurset?
-
Bør jeg ta redningskurset?
Skrevet av 02cricket-vaccineicloud-com 19. august 2025 kl. 17:01Hei alle sammen! Jeg har tenkt på å ta Rescue Diver-kurset, men jeg har ikke planer om å bli proff eller Divemaster. Er det fortsatt verdt å gjøre det hvis jeg bare er en fritidsdykker?
bregne svarte for 8 måneder siden 2 medlemmer · 7 svar -
7 svar
-
Hei Richards, flott spørsmål – og jeg hører dette ofte!
Det korte svaret er: absolutt ja, Rescue-kurset er utrolig verdifullt, selv om du aldri planlegger å bli proff.
Det handler ikke bare om å redde andre – det handler egentlig om å bli en mer selvsikker, bevisst og dyktig dykker. Du lærer avanserte selvhjelpsferdigheter, hvordan du kan forebygge problemer før de starter, og hva du skal gjøre når noe går galt – enten det er med deg eller noen andre.
-
Det høres nyttig ut ... men jeg er bare ikke sikker på om jeg er klar for noe så intenst.
-
Helt forståelig. Hvis du vil bli litt roligere, kan du vurdere Better Buddy-kurset vårt.
Det er faktisk den første delen av hele redningskurset, og det fokuserer mer på å utvikle dine egne ferdigheter – som bevissthet, situasjonskontroll og håndtering av mindre problemer under vann. Det er en fin måte å bygge selvtillit og forbedre dykkeferdighetene dine på, uten å hoppe rett inn i fulle redningsscenarioer.
-
Det høres ut som en god mellomting. Og jeg kan bestemme meg senere om jeg vil fortsette?
-
Nettopp! Etter Better Buddy-kurset, hvis du føler deg bra og ønsker å fortsette, kan du oppgradere til hele Rescue Diver-kurset. Men selv alene gir Better Buddy deg verktøy som gjør deg til en sterkere, tryggere og mer forberedt dykker.
Så enten du dykker med venner, er på ferie eller bare utforsker, tilbyr begge kursene mye – ikke bare for profesjonelle, men for alle som tar dykkingen sin på alvor.
-
Takk. Jeg tror jeg skal begynne med Better Buddy og se hvordan det går!
-
Fantastisk valg! Og hvis du trenger hjelp med å komme i gang, er det bare å ringe – jeg hjelper deg.
Logg inn for å svare.